Rabu, 5 Januari 2011

bahaya.

dulu.

saya ada sakit.

bila saya marah.

saya akan pecah.

alat kawalan jauh,

rak televisyen,

telefon bimbit,

cermin kereta orang,

tulang rusuk kawan.

antara yang pernah jadi mangsa.

saya tidak mahu itu berlarutan.

kawan saya cakap :

"kau istighfar dan kemudian jauhkan diri kau sementara dari masalah itu.beli sebotol air oren.cari tempat yang tenang dan baca komik kegemaran kamu.bila hati sudah tenang,berdepan semula dengan masalah kamu secara berhemah."

hey,

berkesan.

jadi kalau kamu terserempak saya di tasik shah alam,

dan saya sedang minum air oren sambil membaca komik,

elok kamu biarkan saya berseorangan.

gambar ini.entah lah..buat saya berasa tenang.

*sekarang saya lebih tenang semenjak beristeri.kamu yang bujang cepatlah berkahwin.boleh membuat kamu tenang tahu!

29 comments

5 Januari 2011 pada 8:07 PG

Ketenangan itu akan datang dari minda yang lapang dan hatinyang bersiul riang.. :)

5 Januari 2011 pada 8:15 PG

@kakcik

sebab tu saya lepak tasik makcik~

5 Januari 2011 pada 8:45 PG

bagaimana saya mahu beristeri pulak???

5 Januari 2011 pada 8:50 PG

@gadisBunga

oi~itu pun mahu diajar kah? mari kahwin??

hahaha~~

5 Januari 2011 pada 8:50 PG

Salam kenal.
Dah lama nak masuk sini..
Ahaaaa jumpa geng plak kat sini!

KAKCIKKKKKKK!

GADISBUNGAAAAA! > lambai lambai lompat lompat!

5 Januari 2011 pada 8:52 PG

@azieazah

sini banyak geng makcik tahu!

*tengok~~saya balas komen makcik~saya hebat kan??

5 Januari 2011 pada 8:57 PG

ko boleh serumah ngan anak makcik yang perempuan tu .Dulu pun cam tu. Setelah mendapat sessi kaunseling yang makan bulan ngan makcik, baru nampak perubahan.

5 Januari 2011 pada 8:58 PG

hi kak azie!!!

wah, kite se geng berkampung kat penthouse bujal. ekekek~~~~

5 Januari 2011 pada 8:59 PG

buja: bagaimana mahu ajak org kawin? boleh ajar? hahaha~~~~

5 Januari 2011 pada 9:03 PG

@Cik Ina minat Do do Cheng

maka sekarang makcik adalah kaunselor saya yang bertauliah.

5 Januari 2011 pada 9:04 PG

@gadisBunga

hamboi suka dia jumpa rakan sekampung.hahaha~~

5 Januari 2011 pada 9:04 PG

@gadisBunga

saya sendiri ambil masa 6 tahun baru berjaya ajak orang kahwin sayang~~he~~

5 Januari 2011 pada 9:23 PG

bujal...
bila berteman.. dan berkasih sayang... jiwa mmg tak kacau...
mmg indah bila disayangi dan menyayangi...Alhamdulillah.. itulah salah satu nikmat dari Allah...

5 Januari 2011 pada 9:24 PG

Wakakaka korang! Geng Makcik jer ramai ek.

BUJAL, 6 tahun ajak orang kahwin?
Tapi orang tu lak tiap tahun ajak awak kahwin? gitu kerrr.. hahahahaha

5 Januari 2011 pada 9:25 PG

@Ibu n Abah

saya nak menyayangi dan disayangi lagi seorang boleh makcik??he~~

*saya maksud hendak tambah anak.he~~

5 Januari 2011 pada 9:26 PG

@azieazah

haha~kurang lebih begitu lah makcik~~

5 Januari 2011 pada 9:31 PG

org perak sebut kuat merampuih...



.

5 Januari 2011 pada 9:36 PG

@tasekM

maksudnya baran kah?

5 Januari 2011 pada 9:37 PG

[oke oke. kena kahwen ni kena kahwen..]

5 Januari 2011 pada 9:40 PG

@tupaimerah

jemput saya tahu.kalau tidak saya murka.hahahahaha~~

5 Januari 2011 pada 9:45 PG

Gila ganas sampai patah tulang rusuk kawan..miahahaha

5 Januari 2011 pada 9:52 PG

@Daddy Ziyyad

tak sengaja.haha

5 Januari 2011 pada 10:03 PG

hahahahah..
hai gadisbunga..kak azie n kakcik..saya baru datang..terlepas tren..hehhehe..
bujal..saya xkawen lagi..tp saya tenang..heheh

5 Januari 2011 pada 10:15 PG

@cikceriacorner

lepas kawen lagi tenang~~~hahaha~~

5 Januari 2011 pada 4:10 PTG

rasenya lepas kahwin lagi cepat stress. ngan hal anak lagi , hal kerja lagi, hal suami lagi..pheww.. panjang betul masalahnya

5 Januari 2011 pada 4:13 PTG

Wah... geng makcik dah berkumpul kat sini la... meriah... meriah... jom Azie, gB, CCC- kita lompat2 kasi runtuh! ;-)

5 Januari 2011 pada 4:18 PTG

@Cik Pah

ha~~saya belum sampai lagi ke tahap tu~~kalau nak stress pun saya doa stress tu biarlah yang boleh saya tanggung~~

5 Januari 2011 pada 4:20 PTG

@kakcik

ohohohoi~~roboh~~hahahaha~~

7 Januari 2011 pada 1:09 PTG

mesti ko pergi kat Bukit malawati...
layan2 kawan2 kat sana kannn...

Catat Ulasan